God morgen♥

Det var en skuffet meg som våknet i dag og fant ut at jeg fortsett ikke var blitt frisk nok til å gå på skolen... Kan ikke denne feberen bare forsvinne? Menmen, over til poenget!

Jeg beklager at det ikke ble noe Trenings Torsdag innlegg forrige uke. Grunnen er at jeg hadde akkurat blitt så syk da, så det å ta på seg treningstøy og gå ut å ta bilder var ikke noe jeg orket. Jeg er jo fortsett (-.-) forkjølet, men jeg kom på den gode idé at jeg kunne jo bruke lillebror som modell i steden for. Snill som han er, stilte han gledelig opp :)

Da jeg spurte dere hvilken type øvelser dere ville at jeg skulle vise denne gangen, svarte flere at de ville ha et innlegg med rumpeøvelser. I dag kommer noen av mine favoritter!

 

- For rumpe/lår - 

Mitt aller best tips til dere som vil få strammere rumpe og lår er å gå/jogge/løpe i bakker. Det spiller ingen rolle om bakken er kort eller lang, grus eller gress, så lenge det er en bakke. Gå opp og ned så mange ganger du ønsker. Om du vil få bedre kondisjon er også denne "øvelsen" flott. Det er nemlig perfekt å jogge/løpe opp bakken og gå nedover for å få pusten igjen. 



 

- For rumpe -

Denne øvelsen har jeg begynt å bruke den siste tiden. Jeg synes den er veldig god, men kanskje litt vankelig å holde seg i oppreist nok stilling, etterhvert som man blir sliten. Pass på å ikke synke for lavt med ryggen/rumpa.

 

1. posisjon (startposisjon)

2. posisjon

3. posisjon




 

♥Hva gjør du for å trene rumpa?

♥Har du noen ønsker til neste Trenings Torsdag?

♥Skal du trene i dag?

♥Liker du å trene?




#blogg #hverdag #treningstosdag #trening #fitness #sol #sommer 




God morgen?

Jeg føler det var i går at jeg skrev forrige "Trenings Torsdag" innlegg, men jammen meg er det en hel uke siden! Tidligere i uken var jeg ute å tok bilder til dere, men når jeg skulle se igjennom de fant jeg ut noe veldig rart. Jeg hadde ikke sko på meg! Hahaha, jeg var så ivrig at jeg glemte helt skoene. Det er vel ikke lenge før jeg løper halve joggeturen før jeg finner ut at skoene er hjemme...

Uansett... I dag tenkte jeg at jeg ville vise dere noen flere mageøvelser jeg liker godt. Det virker som om mange av dere liker når jeg viser øvelser for magen, men om dere ønsker øvelser for andre spesielle kroppsdeler er det bare å si ifra! :D  

 

- For mage -

Jeg synes at bildene forklarer ganske godt hvordan denne øvelsen skal utføres, men om noe er uklart er det bare å spørre. Det er ikke så lenge siden jeg oppdaget denne øvelsen, men den har allerede blitt en favoritt. 

 

1. posisjon

2.posisjon

 

 

- For mage (og kjernemuskulatur) -

Denne øvelsen er på en måte en spennende versjon av planken. Forskjellen er at man skal ikke bare "stå" i ro, man skal "svinge" fra side til side. Håper bildene er beskrivende nok :) 

 

1. posisjon

2. posisjon

3. posisjon

4. posisjon





 

♥Bruker du noen av disse øvelsene?♥

♥Hvilken kroppsområde vil du at neste Trenings Torsdag skal handle om?♥

♥Har du trent denne uken?♥

♥Hvilken mageøvelse er din favoritt?♥

♥Var bildene beskrivende nok?♥

 

 

 

#blogg #hverdag #treningstorsdag #trening #fitness #styrke #mage #sommer #sol 




Heihei♥

Da er det torsdag igjen! Denne uken tenkte jeg at jeg ville vise dere to øvelser som hovedsaklig går på lårmusklene. Jeg liker begge øvelsene veldig godt, og jeg bruker de ofte i treningsøktene mine :) I dag, som alltid, er det selvfølgelig lov å legge igjen en kommentar om du lurer på noe! :) 

 

- For lår - 

Det var litt vanskelig å få gode bilder av denne øvelsen, fordi man skal på en måte hoppe for å skifte posisjon. Haha, jeg er ikke så god til å forklare, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener :) 

 

Slik starter du:

Du stiller deg rett opp og ned, og finner en stilling du vil holde armene i (for å ha bedre balanse). 

1. posisjon

2.posisjon

 

- For lår -

Denne er enkel og grei, men veeeeldig tung! Du "setter" deg rett og slett inntil en vegg (helst ikke en ugjevn vegg som jeg satt inntil). Det viktigste du skal passe på, er å holde beia i 90 graders vinkel. Sitt slik så lenge du orker! 

 

 

♥Bruker du noen av disse øvelsene?

♥Skjønte du forklaringen min, eller er noe uklart?

♥Hvilken øvelser liker du best, når det gjelder lårtrening?

 

 

 

#blogg #hverdag #trening #treningstorsdag #fitness #sommer #snart #helg




Heihei♥

Da er det torsdag igjen, og nok en gang er ukesninnlegget "Trenings Torsdag" klart :) Jeg var ute å tok bildene til dere i går, i REGNET! Haha, Vestlandet i et nøtteskall. Regn, regn og atter regn... Denne gangen har jeg valgt å ta med to av mine favoritt rygg øvelser. Mange tenker masse på å trene mage, men ofte glemmer man å trene ryggen også... Å ha en sterk rygg er faktisk viktigere enn man tror!

 

- For rygg (og rumpe) - 

Dette er en øvelse jeg syner er veldig grei. Den er ikke så alt for tung, men med flere repetisjoner får den god virkning. Jeg synes bildene forklarer ganske godt hvordan den utføres, men hvis dere lurer på noe er det bare å spørre i kommentarfeltet :) 

 

1. posisjon

2. posisjon

 

- For rygg - 

Denne øvelsen liker jeg også veldig godt. Slik som den forrige, er denne øvelsen også en øvelse man tar i flere repetisjoner. Om man foreksempel først tar 20 situps, kan man godt snu seg og ta 20 slike etterpå :) Da husker man både mage og rygg!

 

1. posisjon

2. posisjon

 

- For legger - 

Denne øvelsen kan man også gjøre med vekter. Da holder man fortsett armene ned langs siden, mens man holder vektene i hendene. 

 

1. posisjon

2. posisjon



Er det noe dere lurer på, er det baaare å spørre! :) 

 

♥Bruker du noen av disse øvelsene?

♥Er du flink å huske å trene ryggen?

♥Hva synes du om disse treningsinnleggene?

 

 

#blogg #hverdag #trening #treningstorsdag #torsdag




Heiaa♥

Da er det blitt torsdag igjen, og det er klart for ukes innlegget "Trenings Torsdag" :) I dag vil jeg vise dere to av mine ABSOLUTT favoritt øvelser for tiden. Om man får de skikkelig til, er de VIRKELIG tunge! 

 

◊ Sprellende reke ◊

- For mage og rygg -

Haha, denne øvelsen vet jeg rett og slett ikke hva heter. Det var en venninne som viste den til meg, og man ser virkelig ut som en sprellende reke når man skal utføre den! 

Når det gjelder hvordan man utfører "Sprellende reke" er det rett og slett bare å prøve seg fram. Man skal på en måte "rulle", men ikke for masse. Haha, det høres avansert ut, men man merker når den er tung, og da gjør man den riktig ;) Hvis dere lurer på noe, er det bare å spørre i kommentarfeltet!

 

1. posisjon

2. posisjon





◊ Jumping squats ◊

- For rumpe og lår -

Denne øvelsen kan utføres både med og uten vekter. Om du velger å å bruke vekter, kan du fortsett bare holde armene strake mens du holder vekterne forran deg.

Det viktigste å tenke på når du utfører denne øvelsen, er at du prøver å tenke på at knærne helst ikke skal komme "forbi" tåspissene når du ser ned.

1. posisjon

2. posisjon

3. posisjon

 

 

♥Har du prøvd noen av disse øvelsene?

♥Hvillken øvelse er din favoritt øvelse?

♥Hvordan har dagen din vært i dag?

 

#blogg #trening #treningstorsdag #fitness #sol #sommer #hverdag #lang #helg #kos




Heihei!♥

Som jeg nevnte for dere tidligere, starter jeg i dag med noe jeg kaller "Trenings Torsdag" på bloggen :) Det vil si at jeg hver torsdag fra nå av, skal legge ut noen av favoritt treningsøvelsene mine, med en så enkel forklaring som mulig! 

 

◊ Bicycle crunch ◊

- For mage -

Denne øvelsen ligner til en viss grad på en vanlig sit-up. Bestem deg for et antall repetisjoner. Du kan ta så mange repetisjoner du vil, eller klarer. Gjenta gjerne flere ganger.

1. posisjon

2. posisjon

3. posisjon

 

◊ Planken ◊

- For mage og rygg - 

De fleste har vel hørt om planken. Her er altså poenget å klare å holde kroppen "stiv som en pinne" i en bestemt tid. Deretter kan man hvile i foreksempel samme tid som man utførte øvelsen, for å så gjenta planken.

1. posisjon

Hvile posisjon :) 

 

◊ Quadruped ◊

- For rumpe og lår -

Her synes jeg bildene forklarer ganske godt hvordan øvelsen skal bli utført. Slik som i den første øvelsen, bestemmer du selv antall repetisjoner og sett, etter din egen styrke og utholdenhet.

1. posisjon

2. posisjon

3. posisjon

 

Åh, nå er jeg veldig spent på hva dere synes... Jeg håper virkelig at noen av dere følte at dette innlegget var til hjelp :) 

 

 

♥Liker du å trene?

♥Hva synes dere om innlegget?

♥Vil dere at jeg skal fortsette med "Trenings Torsdag"?

♥Hva er dine favorittøvelser?

 

#blogg #trening #hverdag #torsdag #mage #rumpe #lår #fitness






Kristi Pedersen




Hei! Jeg heter Kristi Pedersen og jeg er fra en øy som heter Tysnes, som er utenfor Bergen. Skoleåret 14/15 tilbrakte jeg på utveksling i Australia, et land jeg elsket. Følg meg gjerne på Instagram for flere bilder! (kristi_pedersen) Kontakt: kristi.pedersen@haugnett.no


Legg meg til som venn


Follow SheIn -Your Online Fashion Bodycon Dress Romwe Kimonos


Arkiv


· November 2015 · Oktober 2015 · September 2015 · August 2015 · Juli 2015 · Juni 2015 · Mai 2015 · April 2015 · Mars 2015 · Februar 2015 · Januar 2015 · Desember 2014 · November 2014 · Oktober 2014 · September 2014 · August 2014 · Juli 2014 · Juni 2014 · Mai 2014 · April 2014 · Mars 2014 · Februar 2014



Kategorier


· Anbefalinger · Antrekk · Blogg · Dyr · Foto · Instagram · Luksus vs. budsjett · Mat · Minner · Månedens favoritter · New in · Om meg · Oppskrifter · Rabble · Reise · Små tips · Trening · Trenings Torsdag · Uken som gikk · Ukens spørsmål · Utveksling · Ønskeliste



Søk i bloggen




Linker


· blogg.no · Få din egen blogg!



Design







Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.

hits